Jazzar 2012.10.01. 11:18

Pulyka sült

pulyka felső comb.jpg

És megint itt volt a hó vége, megint üres a hűtő, megint nincs kedvem vásárolni.... Na de éhes a család, így jön a kutakodás. Szerencsére találtam a mélyhűtő eldugott sarkában egy pulyka felső combot, amiből már lehet alkotni. Nem vittem túlzásba a főzést, így ez lett belőle, ami később kiderült, hogy ISTENI lett! Na de mi legyen a köret? Rizs elfogyott. Krumpli kevés volt. Viszont találtam egy zacskó tésztát...

Hús: Egészben betettem egy lefedhető jénaiba, szórtam rá sót, fokhagyma borsot, majorannát, meglocsoltam kevés olajjal, tettem mellé 1 egész hagymát, 2 gerezd fokhagymát és meglocsoltam egy fél doboz sörrel. Valószínű, hogy sör nélkül is jó lenne, de az biztos, hogy puhítja a húst, így ártani nem árt neki. Sütöttem 40 percet, majd levettem a tetőt mikor már a hús szét esett. Jól megpirítottam a tetejét, néha megfordítottam egészen addig míg szép kérget nem kapott. Ami kis érdekesség lehet, hogy amikor a hús kész volt, kiszedtem, cafatokra vágtam, a visszamaradt sörös szaftot, meg ételsűrítővel egy kis lábasban besűrítettem. Ezzel locsoltam meg a husit.

A tészta: Amíg kifőtt a tészta, addig egy serpenyőben kis szalonnát kockára vágva pörcre pirítottam és kiszedtem, mikor kész volt. A zsírba a mélyhűtőben talált kukoricát, zöldborsót (és ha a családom megenné, akkor brokkolit és zöld babot is tettem volna bele) beleöntöttem (nem mértem, de jó sok volt), ezt is sóztam, borsoztam, kicsi vízzel felöntöttem, hogy rendesen megpuhuljon a zöldség. Ha kész, mehet egy edénybe a tésztával.

A tányéron lehetett rászórni a szalonna pörcöket (így nem puhult meg, finom ropogós maradt), illik hozzá a savanyúság is, de non plusz ultraként jó rá a reszelt sajt + tejföl. Mikor mi van otthon...

A bejegyzés trackback címe:

https://mitfozzekholnap.blog.hu/api/trackback/id/tr554813098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása