Jazzar 2011.07.14. 17:22

"Havas" húsgolyók

 Épp most ettem egy fantasztikus ételt Győr-Moson-Sopron megyében, hisz a nyaralás arról is szól számomra, hogy ismeretlen ételeket kóstoljak meg. Előszóként csak annyit, hogy hihetetlen finom volt, de még nem jöttem rá a titkára. Azonban megígérem, hogy ha hazaérek, máris publikálni fogom... Addig várnotok kell... :-)

Nos elérkezett a pillanat, hogy leírjam, hogy kell készíteni. Igen egyszerű dolgom lesz, mert bár többféleképp is elkészítettem, ismét az egyszerűség győzött. Adagokat ismét nem írok, hisz minden az éhségtől függ, de segítség lehet, hogy személyenként 20 dkg-ot számolnék a húsból.

Először is egy fasírtot kell készíteni. Ezt a fasírtoknál meg is találjátok. Annyit változtatnék rajta, hogy kevés oregánót tettem bele, amitől egy plusz ízt kapott ez az étel, így egészen egyedi lett. Ha ez kész, akkor egy tepsibe kis gombócokat formálva egymás mellé letettem, meglocsoltam kevés olajjal, és mehet is a sütőbe. 15 percig alacsony fokozaton (gázsütőben 6-os, légkeveréses sütőben 180 fokon) sütöm, majd 10 percre teljes grafttal megpirítom. Ha kész, akkor egy-egy szelet sajtot tettem rá és vissza a forró sütőbe még 2-3 percre. Csak annyit, hogy a sajt megolvadjon. Amíg a sajt ráolvad, egy nagydoboz tejfölt ( vagy joghurtot, ettől máris laktóz mentes lesz) kikeverek némi fűszerrel ( só, citrom bors, oregánó). Amikor tányérokra szedem, mehet rá a tejföl így megkapja a "havas" bevonatot. Gyakorlatilag bármilyen köret illik hozzá, de a krumpli pürével tökéletes.

Igazán laktató, szép és egyszerű étel. Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://mitfozzekholnap.blog.hu/api/trackback/id/tr773031249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egressym 2011.08.12. 06:55:29

Ügyes! Főleg, hogy nem kell tocsogó olajban sütni. Lehet, hogy kipróbálom? A havas jelzőt el nem tudtam képzeli mi az? Tejfölre/joghurtra egyáltalán nem gondoltam. Pedig logice.
süti beállítások módosítása