Jazzar 2011.12.20. 13:29

Naphal

Be kell valljam, nem vagyok nagy halas. Szeretem a halas ételeket, de készíteni nem szoktam, mert a családom viszont nem nagyon rajong érte. Ebből kifolyólag nem vagyok nagy szakember, de jön a várva várt karácsony, így nem úszom meg. Mondjuk nem is akartam… :-)

Elmentem a piacon a halas emberhez és megmondtam, hogy én vagyok a tudatlan vásárló, így segítségre szorulok. Olyan halat adjon, ami finom és könnyű elkészíteni. No felderült az arca az emberkének mert mint mesélte, szeret főzni és szereti a tudását át is adni. Nos olyan receptet kaptam tőle, hogy bíz le se kell írni, annyira egyszerű. Na de a hal választás már nem volt oly egyszerű. Számomra fontos volt, hogy szálka ne legyen benne, de azért íze is legyen. A heck azonnal kiesett, hisz nincs benne szálka, de nem túl ízes hal. A nagy tanácskozásban felfedeztem a naphalat.
Engem a halas ember elbeszélése meggyőzött, de persze kicsit utána olvastam. Mondhatom, nem bántam meg, hogy ezt vettem. Bár kissé drága volt, de azért megfizethető. De hát jön a karácsony… :-)
 
A „recept” pedig a következő: A megtisztított, szeletelt halat, amit előtte kicsit sóztunk, borsoztunk egy serpenyőben kevés olajon elkezdjük sütni. A hal mellé kissé összevágott fokhagymát teszek. Nem kell túl erős lángon, hisz nem sietünk. A lényeg, hogy jó piros és ropogós legyen a külseje, de belül szaftos és omlós. ENNYI… J Az élmény leírhatatlan….

Be kell vallani..

A bejegyzés trackback címe:

https://mitfozzekholnap.blog.hu/api/trackback/id/tr683478067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsuzsanna.erdok 2011.12.20. 14:41:09

Restellem, de én fagyasztva vásárolok halat. Szintén naphalat (pangaeus) szoktam venni. Gyakran van akcióban nagy boltokban. Nálam "sima halacska" néven fut. Tepsibe kell tenni, nagyszemű sót és borsot kell rá őrölni, esetleg kis ízesített oliva olajat lehet rá priccelni. először fólia alatt párolom egy reklámszünetig, aztán rátolom a grill funkciót. Kb jelen sem kell lenni az elkészítésénél és nagyon finom :)

Jazzar 2011.12.20. 18:43:02

Amindenit Zsuzsi! Ez még jobb, mert még annyit se kell állni a serpenyő mellett. Megvettem az ötletedet:-) KÖSZI! :-)
süti beállítások módosítása