borsó.jpgMint minden főzni szerető ember, én is szívesen nézem a főzős műsorokat. Nekem a szombat reggel a megfelelő időpont, ágyban reggeli, ágyban kv (persze mind hozzák, így igazán király életem van) és ekkor kapcsolom be a tv-t és a felvett műsorok közt szemezgetek. Így esett ez a múlt héten is, amikor megnéztem a Két Éhes olaszt meg Ramsey-t egymás után. Majd mikor mentem főzni, jött az ihlet. Bár általában ilyenkor jegyzetelek, ötleteket gyűjtök, most ez elmaradt, így maradt a kút fő... Ez lett belőle 30-40 perc alatt....

Hozzávalók: 2 fél csirke mell csont nélkül, méz, gyömbér, só, fokhagyma bors, 4-5 szem burgonya, cirka 20 dkg borsó (mirelit a legegyszerűbb), 6-7 gerezd fokhagyma, 2 fej vörös hagyma, olaj vagy zsír, bacon, vagy más húsos szalonna.

Elkészítése: A szalonnát kis kockákra, vagy csíkokra vágom és megpirítom egy serpenyőben a zsiradékon. Ha kész, kiszedem egy csészébe. A csirke mellet besózom, borsozom, megszórom gyömbérrel és aranybarnára pirítom minden oldalát. Mikor majdnem megpirult, pár kanálka mézzel nyakon öntöm. Ha nem szereted az édes-sós keveréket ezt akár ki is hagyhatod, de így klassz ragacsos kérget kap a husi. Utána mellé teszem a zöldségeket, felöntöm annyi vízzel, ami épp ellepi és cirka 20-30 perc alatt puhára főzöm. (Érdemes ilyenkor megkóstolni, mert előfordulhat, hogy kell még bele fűszer.) Kiveszem a húst, a zöldségeket pedig pürésítem, ha kell még egy kis vizet lehet mellé önteni. A húst szépen szeletelve tálaltam egy tányér szószon, aminek a tetejére rászórom a szalonna pörcöket.

Nekem nem hiányzott más köret, a férjem szerint a sült krumpli nem hiányozhat mellőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://mitfozzekholnap.blog.hu/api/trackback/id/tr765229149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása