Jazzar 2012.03.29. 19:13

Szalagos fánk

Farsang idején (vagy bármikor...) ennek a sütinek nem lehet ellenállni. Nagyon sokáig féltem elkezdeni, mert mindenkitől azt hallottam, hogy az igazi fánk csak különleges bánásmód alatt lesz szalagos. Nos én rájöttem a nyitjára, amit most meg is osztok veletek.Jó, nem én jöttem rá, csak ellestem egy idős nénitől, de szerintem ezek a legjobb praktikák. Nem kell mindig trendinek lenni:-)

Hozzávalók: 3 dl tej, 3 dkg élesztő (bár manapság 4 dekásakat csinálnak azt nyugodtan tedd bele), 1 ek porcukor, 5 dkg vaj, 2 tojás sárgája, 50 dkg liszt, 0,2 dl rum, só.

3 dl tejet meglangyosítunk, belemorzsolunk 3 dkg élesztőt és beleszórunk 1ek porcukrot. Amikor az élesztő megkel, 5 dkg vajjal, 2 tojássárgájával, 1 pohárka rummal (persze sütőrum is jó, ha épp kifogyott a Captain Morgan..) kis só és 50 dkg liszttel közepes keménységű tésztát gyúrunk. Nos én itt elő szoktam venni a kézi robotgépet és a dagasztó villával kezdem összekeverni. Bíz ez elég ragacsos, így nem szoktam bíbelődni vele, hanem csak úgy izomból kevergetem amíg hólyagos tésztát nem kapok. Kb 8- 10 perc. Ha nem lesz tökéletes, akkor se keseredjünk el, mert amíg kel a tészta, kijavítja a saját hibáit. Megmondták a Jurassic Park-ban is, hogy "Az élet utat tör magának!"

Szóval ha itt tartunk, akkor pihenjünk, míg a tészta kel. Ez cirka 1/2 lehet, ennyi idő alatt duplájára nő és könnyű, puha tésztát kapunk. Ezek után deszkán kinyújtjuk nem túl vékonyra és fánk szaggatóval kiszaggatjuk. Én a kicsi szaggatót szoktam használni, mert úgy falatnyi sütit kapunk és társaságban mindig kényelmesebb így a falatozás. Érdemes itt is tartani 20-30 perc szünetet (a tésztát tiszta konyharuhával kell letakarni), hisz MOST lesz benne a szalag. Ha azonnal sütnénk, akkor is finom lesz, de ha várunk és el kezd nőni, akkor ahol a szaggató elvágta, szét szakad és az oldalán kis csík lesz. Utána már mehet a sok-sok forró olajba (ez itt nem a fogyókúra ideje), amint megsült az egyik oldala, lehet fordítani, kiszedni, porcukrozni, lekvározni és felfalni...

Amire figyelni KELL:

  • Melegnek kell lenni a konyhában, mert az élesztős tészta könnyen megfázik.
  • Amikor az olajba betesszük a fánkokat, mindig fejjel lefelé tegyük bele, az legyen az első fele ami sül, mert az nem annyira lisztes, így úszni fog mint egy hajócska.
  • Az első felét fedő alatt kell sütni.
  • Mindig ott kell lenni sütésnél, mert hamar megég.
  • Az olaj forró legyen, de a legnagyobb lángon menjen a tűzhely. Így könnyen megéghet a külseje de a belseje még nyers marad.
  • A rum nem véletlen kell bele. Így kevesebb olajat szív fel a tészta és könnyebb tésztát kapunk.
  • Érdemes a közepébe az ujjunkkal kis bemélyedést nyomni, oda kerülhet majd a lekvár.

Elsőre lehet, hogy ijesztőnek tűnik, mert sok mindenre kell figyelni, de igazából csak összekevered majd keleszted és sütöd. Nem munka csak idő igényes ééééésssss NAGYON FINOM!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://mitfozzekholnap.blog.hu/api/trackback/id/tr724348567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása