Jazzar 2011.09.11. 15:01

Túró gombóc

turogomboc.jpg A túró gombócot nagyon sokrétűen lehet elkészíteni. Van, aki lisztet vagy esetleg pudingot is tesz hozzá. Ez az-az étel, aminek az elkészítési módját ember és tájegység válthatja. Nekem a kedvencem az, amikor omlik a számban, könnyű és persze a legfontosabb: EGYSZERŰ!!!!

Kedves sógornőmtől tanultam ezt a receptet, amivel, azóta se versenghet senki. Köszi Anikó J

Hozzávalók: 3 tojás, 50 dkg túró, ízlés szerint cukor és van cukor, pici só, érzésre 2 dl búzadara (gríz) és reszelt citromhéj. Zsemlemorzsa, vaj….(mák, dió, mogyoró, ha van)

Összeállítás: A túrót összetöröm a villával, bele a tojások, cukor, van cukor, só, búzadara és a citromhéj. Ha az egészet összekeverem, akkor picit érdemes a hűtőben pihentetni, hisz a darának kell kb 30 perc, míg jól megszívja magát. Ha esetleg reggel készíti el az ember a „krémet” és délben folytatja az biztos, hogy nem árt a tésztának. Tehát ott tartottunk, hogy kész a krém. Forrásban lévő sós vízbe nem túl nagy gombócokat formálunk kézzel. Amint feljön a víz tetejére a gombóc, már kész is. Csak annyit szoktam tenni, hogy finoman megkeverem a gombócokat, hogy véletlen se ragadjanak le és már szűröm is le egy szitán. Az előre elkészített zsemlemorzsát, amit kevés vajon kicsit megpirítottunk, abba bele lehet forgatni a gombócokat és mehet a tányérra. Kell rá tejföl és porcukor. Nemrég úgy jártam, hogy elfogyott a zsemlemorzsa (biztos rántott hús volt előző napokban) és nem volt mibe forgatnom. Szaladtam is a kamrában majd inkább taktikát változtattam. Volt otthon mák, dió és még mogyoró is. Mindből daráltam kicsit, nem kellet sokat, csak próbából… És a végén nem tudtam dönteni… 

Talán a mogyorós túró gombóc ízlett a legjobban, amihez ribizke lekvárt adtam…

A bejegyzés trackback címe:

https://mitfozzekholnap.blog.hu/api/trackback/id/tr413218051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása