Jazzar 2011.05.11. 14:00

Sajtszószos tészta

Tegnap érdekes napom volt. Kissé kapkodtam, mert azok a bizonyos hullámok összecsaptak a fejem felett, így mikor haza értem és a férjem feltette a kérdést (természetesen mikor már átöltöztem), hogy holnap mit eszünk, akkor beütött a villám. Na ez most kimaradt nálam. Mivel öltözni már nem volt kedvem, hogy leszaladjak vásárolni, ezért a jól bevált módszert követtem. Beálltam a kamra közepére és erősen figyeltem mit találok. Hát bíz nem sokat. Volt egy doboz tészta (igaz az Barilla volt és a mini változat, ami nekem jobban ízlik) és egy doboz tej, amit a férjem is ihat, hisz laktóz érzékenyeknek van kitalálva. Megnéztem a hűtőt is, ahol találtam sajtot (trappista) és kész is. A sajtszószos tészta. Olyan gyorsan meg van a sajt szósz, hogy még a tészta se tudott annyi idő alatt megpuhulni.

Először a tészta vizet tettem fel. Amíg az elkezdett forrni, addig egy fél kocka margarint egy nagy edényben felolvasztottam. Mikor már felolvadt, akkor megszórtam liszttel. Hogy mennyivel? Annyival, hogy csomós még ne legyen, de már összeálljon. Ezt felöntöm tejjel. Abból cirka 1/2 liter kell, de mehet bele több is. Azért nem írok mennyiséget, mert minden liszt, margarin másképp működik, ezért nem lehet előre pontosan meghatározni. Tehát annyi tejjel öntöttem fel, hogy egy lágy krémet kaptam, majd beletettem (cirka) 20 dkg reszelt sajtot. Ezt az egészet elkezdtem kevergetni egészen addig, míg egy sűrű krémet kaptam. Nem kell nagy láng, nehogy csomós legyen. Tettem még bele kicsi sót, borsot és szárított petrezselymet.

Ezalatt a tészta megfőtt, az egészet összeöntöttem és kész is. Én magában így is szeretem, de az uram kockára vágott felvágottal szórja meg és tejfölt (már lehet kapni Spar tejfölt is) eszik hozzá. Az már igazán fejedelmi lakoma. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://mitfozzekholnap.blog.hu/api/trackback/id/tr942895656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása