Jazzar 2012.07.12. 16:22

Szatmári Palacsinta

Nemrég Tokaj és környékét jártuk végig és persze mindent meg is kóstoltunk. Természetesen nem csak a borokra szakosodtunk, hanem a finomabbnál finomabb étek is terítéken voltak. Így jutottunk el ehhez az édességhez, ami nekünk NAGYON bejött!! 

A lányom nem szereti a szilvát, így neki ugyan így készítettem a tölteléket, de nem szilvát, hanem vörös áfonyát tettem bele.

 

 

Szerintem Ti is próbáljátok ki, hisz egyszerű, mégis nagyszerű...

Alapból kell sütni palacsintát (szerintem jó sokat, hisz oltárira fogy), amit a következőkkel lehet tölteni.

Szilvás ragu: Aszalt szilvát 4 részre vágva egy edényben vörösborral, cukorral, fahéjjal és csillagánizzsal (én 1 db-ot tettem bele, pont elég) összefőzünk. Kb 10 perc és egy sűrű mártást kapunk. A palacsintát ezzel megtöltjük és háromszög alakúra hajtogatjuk.

Ha kész, egy tűzáló tálba teszed, jó szorosan egymás mellé és nyakon öntöd egy doboz tejföllel, amibe előzőleg kis cukrot, fahéjat és szilva (vagy bármilyen) lekvárt keversz. Mivel én nem használhatok a tejcukor érzékenység miatt tejfölt, natur joghurttal próbálkoztam. Picivel több cukrot tettem bele, és azzal is tökéletes volt. Sütni igazából nem kell, de ha 10-15 percre beteszed a sütőbe nagy lángon, klasszul összeérnek az ízek!!

Bár az eredeti receptben nem szerepelt, de mivel imádok kísérletezni, én tettem a raguba kis limonchellot és a hajtogatás előtt megszórtam kevés étcsokiból készült csokidrazséval. Biztosíthatok mindenkit, hogy nem rontott az élményen!!!!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mitfozzekholnap.blog.hu/api/trackback/id/tr664648745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása