Egy reggel a férjem felébredt, és rosszul lett. Azt hitte, hogy elrontotta a gyomrát, ezért diétázni kezdett. Mivel? Sajtot, tejfölt és kekszet rágcsálgatott. De sajnos egyre rosszabbul lett. Mikor már 2 hete nem javult az állapota (minden tünet jelen volt, ami egy gyomorrontás eredményezhet), elment orvoshoz. De addigra annyi vizet vesztett a mellékhelységben, hogy fogyott 2-3 kilót. Nos, orvostól orvosig járt, mire végül kiderült, hogy mi is a baj. Laktóz intolerancia!!!! Az meg mi. Rögtön elkezdtük bújni a netet, könyveket, mindent, ahol utána lehetett járni és kétségbe estünk.

-Nem ehetek sajtot?? Nem ehetek túrót?? De hát az a kedvencem!! -mondta...

Ez nem egy egyszerű betegség. Mégpedig azért nem, mert minden ember, különböző mértékben lehet rá allergiás. Arról nem is beszélve, hogy szinte MINDENBEN van laktóz. Mikor az első bevásárlásomat ejtettem meg tudatosan kerülve a laktózt, megdöbbenve tapasztaltam, hogy nem csak a tejtermékekben van, hanem a virsliben, marhahúsban, de még a leveskockában is van. Az orvos szerint csak olyan termékeket lehetne fogyasztania az ilyen betegnek, amire rá van írva, hogy laktóz érzékenyek is fogyaszthatják. Én gondoltam egy merészet. Mivel nem vagyok a felső tízezer tagja (sajnos ) nem engedhetem meg magunknak, hogy csak ilyen élelmiszert vásároljak, kísérletezni kezdtem, no meg nagyon figyelmesen utána is jártam. Szép lassan rájöttem, hogy szinte minden pótolható a hagyományos termékekkel. Ezért az összes receptemben megjelölöm, hogy mit mivel lehet helyettesíteni.

Ma már az egész család tejcukor mentesen étkezik, hisz még sem főzök 2-3 félét ezért, de talán nem is baj. Hisz így legalább nekünk se fog telítődni a szervezetünkben ez a fránya anyag. Arról pedig nem is beszélve, hogy már semmi előre gyártott granulátumot, kockát, port nem használok, hanem a jól bevált sót, borsot fűszereket. De ezt a jó tanácsok címszónál olvashatjátok.

A linkblog ajánlóban olvashattok tudományosan is erről a betegségről.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mitfozzekholnap.blog.hu/api/trackback/id/tr902880235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása