Jazzar 2011.04.21. 14:26

Pizza alaptészta

A keltésztának nem sok titka van, de ha ezeket nem tartjuk be, akkor bíz keletlen tésztánk sikerülhet. Ami nagyon fontos, hogy a konyhában meleg legyen, a víz langyos, sose forró, só ne érintkezzen az élesztővel és alaposan kell kidolgozni a tésztát. A pizza tészta nem igényli a nagy munkát, de azért jól össze kell állnia.

Fejenként 1 dkg friss élesztőt összekeverünk 2 evőkanál langyos vízzel. Ha az élesztő feloldódott, akkor 1 púpozott evőkanál lisztet adok hozzá. Összekeverem és várok cirka 15 percet. Én a sütőbe szoktam betenni, ott biztos nem fázik meg, de persze nem gyújtok alá....

Ha kész a kovász (a duplájára dagad, akkor jó) akkor cirka 10 dkg lisztel, pici sóval és annyi langyos vízzel (kb 1/2 dl) keverem ki hogy könnyű, puha tésztát kapjak. Itt először még kanállal forgatom, hisz ragacsos, csak később használom a kezem. Ez nem egzakt tudomány, így a víz és a liszt arányával bátran lehet játszani. Még maradhat kicsit ragacsos, nem kell teljesen sima tésztát kapni, csak úgy nagyjából, de azért álljon össze.... Ilyenkor vissza a (kikapcsolt) sütőbe és várunk, míg duplájára dagad. Ez cirka 1/2 óra, de kelesztő tálban 10-15 perc. Ekkor szoktam még kicsit átgyúrni, hogy sima tészta legyen. Ha kész, mehet a tepsire. Nem kell olajozni a tepsit. Elég ha a lisztes tészta natúrban rákerül. Van egy régi tepsim, amit nagyon szeretek, de már meg-meg kopott. Arra szoktam egy sütőpapírt teríteni.

Én egy kocka, azaz 5 deka élesztőből (így a víz és liszt mennyiségét is növelni kell) szoktam készíteni egy családnak, és néha egy ültő helyünkben felfaljuk.  Ez két gáztepsire elég, de ha vastagabbra hagyod a tésztát (mert úgy szereted) akkor egy tepsi lesz belőle. Amikor vendégeknek készítem a pizzát, természetesen nem tepsiben, hanem kerep, pizzasütőn készítem, de az ízén ez nem változtat...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mitfozzekholnap.blog.hu/api/trackback/id/tr152845100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása