kenyér.jpg

Nem vagyok nagy kenyérsütős, de ez a recept nagyon betalált. Egyszerű, izgalmas, nem kell hozzá forma és normál sütőben is elkészíthető. Én 4 kenyeret készítettem belőlük és 3 nappal később is fincsi volt!

 

Hozzávalók:1 kg liszt, ½ liter langyos víz, 10 dkg élesztő (1 zacskó porélesztő), 1,5 dl langyos tej, só, 12 dkg főtt krumpli, 25 dkg darált dió.

Elkészítés: Az élesztőt feloldjuk a langyos tej és víz elegyében és gyakorlatilag az összes többi hozzávalóval együtt összegyúrjuk. Anyukám régen azt mondta, addig kell dagasztani, amíg a gerendáról nem folyik a víz… Eltartott egy darabig, amíg gyerekkoromban rájöttem, hogy ez azt jelenti, hogy izzad a homlokom …

Ha kész, négyfelé vágom, kenyérformákra alakítom, a tetejüket kés hegyével kicsit bevagdosom, majd egy órát pihentetem. Sütő lemezen sütő papíron 180 fokos sütőben 40-50 perc alatt készre sütöm. Egy pici vízzel megkenegetem a tetejüket....

Érdemes kipróbálni…

A bejegyzés trackback címe:

https://mitfozzekholnap.blog.hu/api/trackback/id/tr825775235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása