könyv.jpg

Nehéz lehet a kezdet. Mikor összeköltöztem a férjemmel sok-sok éve, az ELSŐ reggel megkért, hogy készítsek egy teát.

Én???? Jézus... mi is kell abba? Hát kell víz.... meg tea.... Ja igen, bögrébe kell önteni...és jó ha forró....

Kb így éreztem magam, ügyetlenkedtem, hisz sosem voltam rászorulva, hogy önállósodjak a konyhában. Igaz, azért anyukám próbálkozott, szívesen serénykedtem mellette, de kevés sikerrel. Aztán (mivel nekünk volt kéglink, ahol lehetett gyűlni) jöttek a barátok és bulik. Mivel én voltam a házi gazda, elkezdődött a próbálgatás, hogy valami házi finomsággal meg tudjam Őket kínálni. Volt, hogy ehetőre sikerült valami, volt, hogy a sós sütit csak nyomós bigyókkal tudtuk megenni (mert ehetetlen lett volna, de kidobni nem dobunk ki semmit), de voltak sikerélmények. Majd egyszer jött a krumplis tészta!!! Addigra szegény férjem már a több hónapos koplalás vagy rettenetes étel után már egy kicsit besokallt és kivágta a magas C-t!  "Elég! Nem bírom tovább! Rendeljünk valamit, mert hihetetlen, hogy egy egyszerű kaját se tudsz úgy összedobni, ahogy az anyukám szokta! A hagyma ropog, a tészta kemény, sótlan és szarrá főzted a krumplit " Hű... lett ám elkeseredés. Így utólag azt gondolom, hogy akár meg is utálhattam volna a konyhát, de szerencsére nem így történt. Nézegetni kezdtem a főzős újságokat és könyveket, megvettem ha kellett ha nem, járattam a heti, havi lapokat egészen addig, míg már elfogyott otthon a hely. A tudatosság is megérkezett szerencsére az agyamba és szép lassan rájöttem, mit érdemes megtartani.

1: Csak olyat és KIZÁRÓLAG csak olyan könyvet, újságot vegyél meg, aminek minimum az 50%-át EL FOGOD KÉSZÍTENI.1 receptért sose vegyél semmit. Inkább jegyezd meg, vagy fotózd le a telefonoddal (persze titokban)

2: Ha már az ötödik szekrényt töltötted meg mindenféle szeméttel, szánj rá 2 napot, szelektálj SZIGORÚAN és dobálj ki mindent, vagy ajándékozd el.

3: Ha a kidobásra szánt újságból kitépsz egy receptet, fűzd le egy mappába (lehet címkézni), mert ha csak egymás hegyén hátán van, a kismanók tuti eltüntetik és sose látod viszont.

4: Olvass figyelmesen, mert nincs új a nap alatt. Az esetek 90%-ban csak apró változtatások vannak és új névvel új könyvet akarnak eladni.

5: Amennyiben mégis új, saját ötlet alapján "ALKOTSZ", mindig írd le, mert sose fog többet eszedbe jutni.

6: Végezetül tartsd rendet a szekrényben, polcon ahol tartod a recepteket! Nagy segítség!

A barátnőmmel (szigorúan pasik nélkül és bor mellett) szoktunk cserélgetni recept ötleteket, no meg sztorizgatunk a bénázásainkról, ami először mulatságos, de valahogy megmarad bennünk és azt a hibát ki tudjuk már kerülni. Persze a leggyakrabban használt könyvek tuti olyan mocskosak, hogy megfogni is nehéz néha, de ha valaki azt mondja Neked, hogy "Jézus, de mocskos!" Mond azt, hogy "Ez nem mocsok, ez patina!" :-)

2 komment

Címkék: ajánló

A bejegyzés trackback címe:

https://mitfozzekholnap.blog.hu/api/trackback/id/tr85337197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ccvv 2013.06.01. 08:05:29

50%? Hű, de szigorú... Váncsa megvan? Vagy ő a kivétel, aki erősíti a szabályt? :D

Jazzar 2013.06.03. 08:44:38

:-) Saját tapasztalat, hogy ha ennyi recept van, ami érdekel és elkészítem, vagy legalább inspirál, akkor nem csak lomnak gyűlik a papír... Ha csak 2 recept van benne, sosem fogom megtalálni, hogy "Ja, tényleg, volt egy citromos izé, ami tök jónak tűnt, hol is van??"
Váncsa nincs, eddig nem győzött meg, de szerinted érdemes utánanézni? :-D
süti beállítások módosítása