Jazzar 2012.11.23. 08:33

Töltött paprika

paprika.jpeg

Régen nem rajongtam ezért az ételért, de sikerült ezt leküzdenem. Ez is olyan étel, amit két féle képp esznek az emberek, vagy sósan, vagy édesen. Én az édesebb ízesítést szeretem, de mivel csak én szeretem így a családban, ezért csak a tányéron cukrozok. Bár idő igényes a főzés, (a kezdetektől a tálalásik minimum 1 óra kell) maga az elkészítés nagyon egyszerű és cirka 20 percet vesz igénybe. Bár szeretem az egészséges és minőségi termékeket, de van, hogy nem engedhetem meg magamnak. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy apukám a saját kis kertjéből hihetetlen finom dolgokkal kényeztet. Azt hiszem, amióta Tőle kapom a házilag eltett paradicsom levet, azóta imádom ezt a harapnivalót. Nemrég úgy jártam, hogy elfogyott apukámtól kapott paradicsom, így vennem kellett, de sajnos már nem volt ugyan az. Itt tehát fontos a finom alkotórész. Apu a paradicsomot mikor lepaszírozza, összefőzi zellerrel, hagymával meg még ezer fűszerrel. Ettől olyan finom. Tehát ha bolti dolgot használsz, arra figyelj, hogy fűszeres jellene legyen, ne a sima paradicsomot keresd. Egy helyen találtam olyat, ami hasonlít a házi készítésű izgalmakra, az a Lidl-ben (lehet itt reklámozni?) lelhető üveges bolognai/paradicsom mártás volt. Nem mellesleg ez az eledel OLCSÓ, hisz ez a mennyiség 4 embernek is elég!

Hozzávalók: 20-30 dkg darált hús, 1 tojás, zsemlemorzsa, só, bors, piros paprika, cirka 1 liter házi paradicsom, vagy 50-60 dkg üveges paradicsom, 3-4 Tölteni Való paprika, zsír, liszt, pici cukor.

Elkészítés: Először is keverünk egy fasirtot. A húsba belegyúrjuk a tojást, ízlés szerint a fűszereket és egy kanál zsemlemorzsát. A pontos arányok állandóan módosulnak, a lényeg, hogy mikor gobócokat szeretnél gyúrni, már nem tapad a kezedhez, de nem is esik szét. Majd egy hatalmas edényben (kel a kényelmes hely a paprikáknak) 1 nagy kanál zsírt megmelegítünk (lehet olajjal is, de azt tapasztaltam, itt jobb a zsír) és megszórjuk 2-3 ek liszttel. Ebből lesz a rántás. A láng folyamatos, de lassú legyen, nehogy leégessünk valamit. Ha kicsit megpirul, összeáll a rántás, felöntöd a paradicsom lével. Jól elkevered és ha szükséges egy kis vizet is lehet hozzá önteni. A hús a paradicsomban mindig lassabban fő, ezért lehet nyugodtan vizezni. Ráadásul a víz a végén elfő, így klassz krémes mártást kapunk majd de nem ég le az ebédünk. Szóval ha kész a paradicsom, akkor egy-egy paprikát megtöltünk a darált hússal és szép egyenletesen egymásmellé helyezzük őket. Ha marad hús, azokat gombóccá formálva tesszük a lábasba. Ha esetleg nincs otthon paprika, akkor maradnak a gombócok és nem töltött paprikát készítesz, hanem paradicsomos húsgombócot! No para! Annyi vízzel lehet felönteni, ami épp ellepi, lefedjük és várunk... Néha azért meg kell kevergetni, de óvatosan, nehogy a gombócok szétessenek. Ilyenkor szoktam pici cukorral meghinteni, mert aki sósan eszi annak is kell, hisz a paradicsom savasságát valamivel azért ellensúlyozni kell, különben égni fog a gyomra. 30-40 perc alatt azért meg szokott főni a hús, és ha úgy érezzük kész, akkor levesszük a fedőt és addig forraljuk, míg a fölösleges levet elfővi. 

A férjem kenyérrel eszi, vidéken volt aki főtt krumplival. Én magában falom be úgy, hogy a tányéron jól megcukrozom. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://mitfozzekholnap.blog.hu/api/trackback/id/tr24921011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása